top of page
  • Skribentens bildMlie

Två veckor kvar

Hej, jag heter Emelie och mitt favoritband är Poets of the Fall.


Den 1 april släppte Poets of the Fall sin nya singel Requiem for My Harlequin. Låten blev snabbt en favorit och jag vet inte hur länge jag hade den på repeat de första dagarna (och nu med). Den tillhörande musikvideon passar låten väldigt bra och den är som en föreställning - komplett med clowner, en enklare variant av schack och artister av olika slag. Jag ser den lite som en blandning av videorna till Carnival of Rust och Daze samtidigt som den är helt olik Poets tidigare musikvideor men på något sätt känns den ändå precis rätt.



Om två veckor, den 29 april, släpps Poets nya skiva Ghostlight. Jag förbokade den så fort det bara gick och ser fram emot en hel dag med ny musik från mitt absoluta favoritband! Jag har som en liten tradition att skriva ner mina tankar när jag lyssnar på deras album första gången - för att kunna blicka tillbaka och se om mina första intryck fortfarande stämmer. Och på tal om första intryck så finns låtlistan från Ghostlight redan att se. Och av de 10 låtar som finns med på skivan är jag allra mest nyfiken på Weaver of Dreams. Om två veckor får vi se om det är den som blir min favoritlåt - även om Requiem for My Harlequin satte ribban högt! Är du också lika pepp på den kommande skivan?

0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Ghostlight - Poets of the Fall

Idag är dagen äntligen här. Poets of the Fall släpper idag sitt nionde album Ghostlight. Jag förhandsbokade skivan (och lite fler saker) men den hann tyvärr inte komma fram till idag. Så jag får den n

bottom of page