top of page
  • Skribentens bildMlie

Min skiva har kommit!

I måndags fick jag äntligen hem mitt paket med Ghostlight. Och lite fler saker! Jag älskar verkligen att Poets of the Fall har en webshop som minst sagt är fullproppad med saker. Min plånbok är dock inte lika nöjd, haha! Jag har inte kommit in i det här med bloggande än riktigt. Måndagen for förbi fort, och likaså gjorde tisdagen. Men nu, till slut, kan jag skriva lite mer om Ghostlight.



Jag passade på att köpa en bundle full med saker - t-shirten med det röda trycket, skivan och den signerade bilden - och en del saker till. Och efter att ha lyssnat på Ghostlight i snart en vecka är jag glad över att jag gick lite overboard (hehe) i shoppingen.


I förra inlägget skrev jag att Lust for Life, Firedancer och Weaver of Dreams var de låtar jag hade fastnat mest för. Nu känner jag att jag MÅSTE lägga till Sounds of Yesterday också. Markos röst slår mig med häpnad i den sistnämnda, och jag älskar melodin. När jag lyssnar på Sounds of Yesterday vill jag bara blunda och bara vara. Och njuta av en låt som har stor chans att bli en av mina absolut mest omtyckta låtar med Poets.


Jag har lyssnat på Poets sedan 2010. Det går inte en enda dag utan att jag tänker på deras musik. För mig känns som mer än "bara" musik. Allt känns så himla genomtänkt, varenda låt har en kombination av text och musik som är så självklar att jag aldrig tröttnar. Jag ska ge Ghostlight min fulla uppmärksamhet den här veckan, och efter det ska låtarna in i mina stora Poet-spellista på Spotify (som även innehåller Old Gods of Asgards låtar). Kanske lyckas jag hitta ännu fler samband mellan de nya låtarna och de gamla.

Senaste inlägg

Visa alla

Ghostlight - Poets of the Fall

Idag är dagen äntligen här. Poets of the Fall släpper idag sitt nionde album Ghostlight. Jag förhandsbokade skivan (och lite fler saker) men den hann tyvärr inte komma fram till idag. Så jag får den n

Imorgon - Ghostlight

Ååh, snart är väntan över! Imorgon släpps äntligen Poets of the Falls nionde album Ghostlight. Jag väntar med spänning på att mitt paket ska komma till Sverige. Jag vet inte hur många tårar det blir i

bottom of page