top of page
  • Skribentens bildMlie

Ghostlight - Poets of the Fall

Idag är dagen äntligen här. Poets of the Fall släpper idag sitt nionde album Ghostlight. Jag förhandsbokade skivan (och lite fler saker) men den hann tyvärr inte komma fram till idag. Så jag får den nästa vecka. Jag kan ju åtminstone lyssna på låtarna på Spotify, men jag är ändå ledsen över att paketet inte hann komma fram idag. Jag hade planerat att plugga låttexterna och mysa i mina nya tröjor. Dagen blev inte som jag hade tänkt mig.



Här är en bild från precis innan premiärlyssningen. Fullt redo att skriva ner mina första intryck av de nya låtarna.


Weaver of Dreams var den låt som jag var mest nyfiken på utifrån titeln. Och jag gillade den verkligen! Firedancer var en starkt start och satte ribban skyhögt för de följande nio låtarna (och så påminde den ju så mycket om Daze). Mitt helhetsintryck av Ghostlight är att den känns lite ”tyngre” än de tidigare albumen vad gäller den övergripande stämningen, men den känns samtidigt väldigt mycket Poets. Jag kommer inte ha svårt att hitta nya favoritlåtar bland dessa tio direkt! Lust for Life, Firedancer och Weaver of Dreams är de jag fastnat mest för än så länge. Det ska bli kul att blicka tillbaka på mina anteckningar om ett par veckor och se om de första intrycken lever kvar.

Jag fortsätter att hoppas och drömma om att kunna se Poets of the Fall live på den kommande turnén - jag saknar att se och höra dem live.

Senaste inlägg

Visa alla

Imorgon - Ghostlight

Ååh, snart är väntan över! Imorgon släpps äntligen Poets of the Falls nionde album Ghostlight. Jag väntar med spänning på att mitt paket ska komma till Sverige. Jag vet inte hur många tårar det blir i

bottom of page