top of page
  • Skribentens bildMlie

LÃ¥t oss prata lite om Poets of the Fall

De som har hängt med i mitt bloggande sedan min förra blogg har nog full koll på att Poets of the Fall är mitt absolut favoritband. Jag hittade dem under en tid då jag behövde dem allra mest - utan att jag letade. Det var genom tv-spelet Alan Wake som jag kom i kontakt med bandet. Den första låten jag hörde med dem var The Poet and the Muse, och efter att ha hört den i spelet sökte jag direkt upp den på YouTube och lyssnade på repeat.


I Alan Wake kallar sig Poets of the Fall för Old Gods of Asgard - och det tog ett tag innan jag insåg att det faktiskt var ett riktigt band utanför spelet! War är en annan låt som är med i Alan Wake och den är även med på Twilight Theater, som är den första Poets-CD:n jag köpte 30/6-2010. Jag har alltså lyssnat på Poets underbara musik i 10 års tid.


Just i dag fyller Poets sångare Marko år - så vad passar väl bättre än att jag länkar några av mina favoritlåtar! Vi kan ju börja med den låt som startade allt: The Poet and the Muse.


Härnäst har vi låten Rebirth, som i november fick sin egen rebirth (pun intended) när den inkluderades i bandets Alexander Theatre Sessions - som är helt magiska.


Och till sist tar vi en låt från skivan Ultraviolet som släpptes 2018: My Dark Disquiet.


Och de har SÅ många fler bra låtar än de jag har tagit upp i det här blogginlägget. Tack för 10 år av fantastisk musik - och grattis igen på födelsedagen, Marko!

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page