top of page
  • Skribentens bildMlie

Japan 2023 - Resan börjar

Måndag 11 september 2023.

Väskorna var packade och det var dags att börja resan till Japan! Eftersom det skulle bli en shoppingresa var resväskorna långt ifrån fulla. Det måste ju finnas plats för att jag ville köpa! (Spoiler: Det räckte inte ändå. Andreas fick ta lite av mitt i sina väskor).



Det blev en god kopp kaffe och en BLT-macka på Arlanda innan första flyget. Jag passade på att insupa lite höstkänslor och tog en Pumpkin spice latte. Mums!


När vi väntade på nästa flyg i Helsingfors åt vi en god ramen. Så nära Japan - men ändå så långt bort.


Vi chillade i ett par timmar på flygplatsen och jag passade på att köpa en bok och en mysig nackkudde.


Redo för långflyg! Det blev dock inte så mycket sömn som jag hade hoppats. Men har man längtat efter en resa i så många år är det lite svårt att lugna ner sig nog att kunna sova när man väl är på väg.


När vi hade checkat in på hotellet i Japan mötte vi upp vårt resesällskap David och Kerstine och gick till Kura sushi! 🤩 Sushi i Japan är verkligen på en annan nivå. Jösses vad gott!! Min förväntade favorit var laxen med majonnäs.


Min oväntade favorit blev omelettsushi! 😍 Typ hälften av tallrikarna jag åt mig igenom vad nog omelett 🫣🙈 Så. Himla. Gott!!



Mitt lilla torn av tallrikar.



Vi bodde i Ikebukuro - och så här fint var det på kvällen 🥰 Ett väldigt bra första äventyr i Japan ❤️

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page