top of page
  • Skribentens bildMlie

Japan 2023 - Första heldagen

Onsdag 13 september 2023.

Första frukosten i Japan var så klart köpt på bästa 7-Eleven. Grönt té, trekantsmacka, onigiri och melon pan. Det var ju så mycket man ville prova så vi provade typ allt, haha. Andreas fastnade verkligen för melon pan.


Vi bodde som sagt i området Ikebukuro - där shoppingcentret Sunshine City finns. Vår första heldag i Japan spenderades med en massa rolig shopping!



Disney-butiken var SÅ fin och de hade så många saker jag ville ha. Ändå gick jag därifrån utan att köpa en enda sak. Vi skulle ju till Disneyland på resan och till en massa fler Disney-butiker. Än fanns det tid att hitta det man verkligen villa ha. r



Ghibli-butiken var så himla mysig att gå in i.


När vi tog oss en liten fikapaus på Starbucks fick jag syn på den här söta lilla byn mitt bland buskar och blommor. En sån kontrast mot höghusen bakom.


Jag tog en chansning och provade Matcha Frappuccino - och det blev min nya kärlek. Jösses vad matcha är gott!!


Kerstine drack en säsongsdryck med sötpotatis, David drack en typ av mochalatte och Andreas tog en annan typ av latte.


Pokémon-butiken i Sunshine City had FLUFFIGA POKÉMON. Jag köpte en fluffig Squirtle. KOLLA VAD SÖT DEN ÄR!

Här har Gengar en fin Halloween-dräkt.

Och på tal om Gengar...!

Jag hittade mitt lilla trötta gäng.


Vi hade svårt att bestämma vad vi skulle äta - tills vi gick förbi Coco Curry och kände att "HÄR ska vi äta!". Första curryn i Japan, done and done!


Efter maten hade vi lite mer energi att ta ännu fler bilder med Pokémon, yay! Så glad.


Piplup chillade.


Och Pikachu utmanade sin gräs-tvilling till ett race. Typ. Haha!


Även om det var längesedan jag hade igång Pokémon Go var det kul att se ett riktigt Pokéstop. Här fanns ännu fler plushies också.




Jag var tvungen att kolla en extra gång när jag såg vad den här butiken hette. Men jodå - nog heter den ehkä söpö! Vilket är finska och betyder "kanske söt". Fnissade lite. Men vi gick inte in i den butiken. DEn här gången...


Hello Kitty-popcorn, någon? Jag tar tre!


När vi skulle lämna Sunshine City passade jag på att fota den lilla byn igen. Det var bara så himla fint.


Och när vi ändå gick förbi Starbucks igen... =D




I Ikebukuro fanns en minivariant av den legendariska spelbutiken Super Potato.


Andreas fokuserade på att leta Switch-spel (det var hans shoppingmål för resan).

Och jag fastnade, så klart, för den här lilla utställningen av diverse skräckspel.


Det blev sushi den här dagen med - men på Sushiro denna gången. Efter att ha jämfört båda dessa rullbandskedjor var vi överens om att Kura var bäst. Men sushi är ju alltid gott!!


Och så en efterrätt på det.


Ett mål jag hade för resan var att prova en massa olika KitKat-smaker. Den här med matcha och choklad blev snabbt en favorit. Sedan var jag ju tvungen att testa så många olika typer av choklad i övrigt som det gick också.


Här har vi min shopping från äventyret i Sunshine City! Hajen, Gengar-påsen och lite av smågrejerna är från Gacha-maskiner (hela resesällskapet fick likadana påsar i jakt på en till Andreas med Mimikyu på). Som sagt så köpte jag en fluffig Squirtle. Och så var ju ett UV-paraply ett måste. Så glad att jag hittade ett med söta My Melody på!

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page